POZITÍV KERESKEDELEM
A pozitív kereskedelem nemcsak a jó termékeken és termékválasztékon múlik, hanem a kereskedői háttér minőségén is és az eladókon is.
A nagy nemzetközi vállalatok, de még a magánvállalkozó kereskedők egy részénél is a pozitív attitűd valahol elvész a kiindulópontok és az eladók között. Rosszabb esetben már a kiindulópontok sem ez alapján működnek.
Viszont: a nem túl kiemelkedő minőségi terméken és még a kiindulópontok megfelelő működésének hiányán felül is sok múlik azokon az embereken, akik közvetlen kapcsolatban állnak a vásárlókkal.
Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a rossz termékeket és a rossz üzletpolitikát szemlesütve támogassuk. Azt jelenti, hogy bizony nem mindegy, hogy eladóként hogyan viszonyulunk a vásárlóinkhoz, hiszen jóllehet, hogy egy vevő nagyrészt érzelmi alapon dönt, azaz a profi és magas színvonalú kiszolgálás miatt látogatja a boltot. Ha emellett a cégfilozófia is pozitív és a termékek is jó minőségű termékek, akkor az viszont egyértelmű siker azon a területen.