KI A JÓ KERESKEDŐ?
Elég-e pusztán kedvesnek lenni? Elég-e pusztán jelen lenni?
Elég-e minden egyes munkanapon bemenni, elvégezni, amit kell, aztán hazamenni?
Mitől jó kereskedő valaki?
Mitől lesz jó eladó valaki?
Összeszedtünk 10 pontot, amitől valaki kiemelkedik az átlagból és igazán jónak számít az eladói, kereskedelmi szakmában.
JÓ KERESKEDŐ AZ,
1. Aki lojális az üzletéhez, és elkötelezett, és nem mellesleg ismeri a célszámokat, a céges terveket, célokat és követi ezeket
2. Aki a vásárlót nem ellenségnek tekinti, hanem üzlettársnak, aki vagy él a vásárlás lehetőségével, vagy nem.
3. Aki igyekszik lépést tartani a világgal, a fejlesztésekkel, a szakmai tudásanyag bővítésével.
4. Aki korrekt, és etikus gondolkodással van a cég, vagy a vevők felé, nem értékesít hazugságokkal.
5. Aki jártas a szakmai alapokban: azaz a személyiség- és vevőtípusokban, ismeri az értékesítési technikákat, tudja, milyen folyamatokból áll egy értékesítés, és ezeket használja is nap, mint nap, jó kérdezéstechnikából és kifogáskezelésből, képes keresztértékesíteni
6. Aki megbízható, és akár a vevői, akár a kollégái, főnökei bármikor fordulhatnak hozzá.
7. Aki mindig igyekszik fejlődni, és tanulni, munkaidőn kívül is.
8. Akinek megfelelő a kommunikációja az ügyfelekkel, vevőkkel.
9. Aki nem bújik ki a feladatok alól, hanem teljes erőbedobással végzi a munkáját, mert tudja: a munka nemesít.
10. Aki örül, ha örömet okozhat másoknak, azaz emberséges, és motiválja a vásárlói pozitív visszajelzés.