JÓ ELADÓ, VAGY NEM JÓ ELADÓ
Az eladói szakma egyik fő alapfeltétele az értékesítői készség.
Rengeteg munkáltató keres olyan eladót, aki hozzá tud járulni a forgalomnövekedéshez az értékesítés által. Az értékesítéstől sokaknak borsódzik a háta, pedig egyrészt tanulható, gyakorlás alapján fejleszthető, és az alap kiindulópontja a kommunikáció. A vevővel pedig mindenhol kell kommunikálni.
Még a legalapvetőbb eladói/szolgáltatói tevékenységhez is szükséges az a fajta készség, ami által egy szituációban képes legyen valaki eladást generálni, illetve felismerni a lehetőségeket mind a vevő, mind az üzlet szempontjából.
Két fajta eladót figyelhetünk meg:
1. aki ha van a keresett termékből, kiadja, ha nincs, lezárja a vásárlást a nemleges válasszal.
2. aki nemcsak kiszolgálja a vevőt, hanem információkkal is ellátja, illetve felajánl alternatívákat, vagy helyettesítő terméket, plusz még kiegészítésként is ajánl a vevőnek, majd invitálja őt a legközelebbi vásárlásra.
Tisztán látható, hogy az egyes számú eladó valójában nem eladó. Csak kiadja a terméket, azaz úgy működik szinte, mint egy raktáros.
A második eset viszont értékesítés, hiszen több folyamaton keresztül valósul meg eladás, illetve nagyobb eséllyel történik meg. Ez a különbség a jó eladó és a sikertelen eladó között.