A RUGALMASSÁG A SIKER EGYIK ZÁLOGA
Még egészen pályakezdő voltam, amikor már a kezdetek kezdetén azon kaptam magamat, hogy záráskor teljesen egyedül ülve az üzletben a napi pénztárzárás mellett az esti riportot, amit egyébként a felettesemnek kellett volna küldeni: rendre én töltögettem és küldtem.
Ezen olykor mérgelődtem, hogy pénztárosként egy olyan vezetői feladatot bíznak rám, amit egyáltalán nem nekem kellene elvégezni, más meg nézi otthon a tévét nyugiban.
Ma már teljesen máshogyan látom!
Tehát utólag visszanézve arra a következtetésre jutottam, hogy: ha ez nem így lett volna, akkor talán meg sem tudom, hogy képes vagyok rá!
És ami fontos: a vezetőm úgy gondolta, hogy nyugodt szívvel rámbízhatja ezt a riportolási feladatot.
Bár számára kényelmes megoldás volt, számomra pedig befektetés a jövőre nézve.
Számomra mindig is fontos volt az, hogy egy megbízható embernek ítéljenek meg, ám ez rengeteg olyan munkával és feladattal jár, ami nem biztos, hogy beletartozik pontosan a munkakörbe.
Bármennyire is ellenkezik az ember, hogy olyan feladatot végezzen, ami nem kötelessége, mégis azt javaslom, hogy sok esetben érdemes bevállalni!
Ugyanis ezek a feladatok szélesítik a határvonalaidat, megismered vele a képességeidet és elmondhatod, hogy nagyobb a tudásod, mint a többieké, vagy hogy feladataidhoz mérten nagyobb a tapasztalatod.
És az önbizalmi kérdések valahonnan innen indulnak: a tudásodtól.
Félre ne érts, nem azt mondom, hogy vég nélkül vállalj el minden plusz munkát - mert sajnos sok helyen kihasználják az ambíciózus és segítőkész embereket - , hanem azt javaslom, hogy a tapasztalás és a fejlődés szakaszában igyekezz belekóstolni a lehető legtöbb különféle feladatba.
Ugyanis ez mind-mind a te előnyödre fog válni.
A rugalmasság egy fontos jellemző a kereskedelemben is, ezért ha sikereket szeretnél elérni, akkor érdemes hosszútávon gondolkodni.
Mindig azoknak az embereknek van nagyobb esélyük a hosszútávú (!) sikerre, akik kicsit mindig többet vállalnak, kicsit többet foglalkoznak egy témával, több lelkiismeretességgel állnak a munkájuk felé, és elszántan dolgoznak azért, hogy jobbak legyenek abban, amit csinálnak. De ezt a nemet mondással sosem fogják elérni.
Jó forgalmat, jó értékesítést!
Ha még nem olvastad a szakmai cikkeket cikket, elérheted itt:
www.pma-good-work.blog.hu
A bejegyzés eredeti linkje a Facebookon: ITT.
