A BOLTI ELADÓ SZEREPE AZ ÜZLETBEN
Köztudott tény, hogy a vásárlók legtöbbje egyáltalán nem is vásárolni, hanem csak nézelődni tér be egy üzletbe, ennek ellenére mégis elég nagy eséllyel tér haza termékkel.
Az értékesítő szerepe ebben a helyzetben pedig az, hogy felkeltse az igényét a termék megvásárlására a nézelődőnek. Az aktuális akciók ebben a segítségére vannak az eladónak, hiszen mindkét fél pozitív eredményre jut. A termékhez jó áron jut hozzá a vevő, az üzletnek pedig nő a forgalma.
Sok esetben viszont a vásárló nem tud az akcióról, illetve az is lehet, hogy éppen pont azt a terméket nem látja meg, amire szüksége van. Ennek az az oka, hogy amikor egy vevő végignéz egy termékkel teli polcon, egyáltalán nem biztos, hogy mindent észrevesz. Az eladó/értékesítő ebben közvetít: igényt kelt, és felhívja a figyelmét a vásárlónak a lehetőségekre.